Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definitie
1.1 Opdrachtnemer: mevrouw I.J.M.G. van der Vlugt, handelend onder de naam
WeMa Budgetcoaching, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel Breda, onder nummer 91294525,
die in deze algemene voorwaarden verder wordt aangeduid als: Opdrachtnemer.
1.2 Opdrachtgever: (1) de cliënt, of (2) de werkgever van de cliënt, of (3) een derde die een
overeenkomst afsluit ten behoeve van een cliënt of een relatie.
1.3 Cliënt: de natuurlijke persoon die door Opdrachtnemer wordt begeleid.
1.4 Overeenkomst: de contractuele afspraak tussen de Opdrachtnemer en Opdrachtgever waarin de
werkzaamheden zijn vastgelegd.

Artikel 2. Toepasselijkheid
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op en maken deel uit van alle voorstellen,
aanbiedingen en overeenkomsten waarbij Opdrachtnemer partij is.
2.2 De bepalingen uit deze algemene voorwaarden die bedoeld zijn om ook na beëindiging van de
overeenkomst van kracht te blijven, behouden hun gelding na beëindiging van de overeenkomst.
2.3 De algemene voorwaarden van de Opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij deze door
Opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
2.4 Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de
overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen
opdrachtnemer en opdrachtgever in overleg treden om te komen tot nieuwe bepalingen ter
vervanging van een nietige c.q. vernietigde bepaling, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking
van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht wordt genomen.

Artikel 3. Offertes en totstandkoming Overeenkomst
3.1 Het aanbod wordt schriftelijk vastgelegd in een offerte. Alle offertes zijn vrijblijvend en kosteloos,
tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. De offerte is 30 dagen geldig na de datum waarop het
aanbod is uitgebracht, tenzij in het aanbod schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven.
Indien Opdrachtgever het aanbod niet binnen de voornoemde termijnen heeft aanvaardt, vervalt het
aanbod tenzij verlenging van het aanbod schriftelijk is overeengekomen
3.2 De overeenkomst komt tot stand door ondertekening van de offerte of de overeenkomst van
budgetcoaching door de Opdrachtgever. De Opdrachtnemer begint met de werkzaamheden na
ondertekening van de offerte of overeenkomst. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor een
opdracht zonder reden te weigeren.
3.3 Het aanbod is gebaseerd op de door Opdrachtgever verstrekte informatie, waarbij
Opdrachtnemer mag vertrouwen op de juistheid en volledigheid hiervan.
3.4 Wijzigingen en/of aanpassingen van de overeenkomst zullen partijen slechts binden indien die
schriftelijk door Opdrachtnemer en Opdrachtgever zijn overeengekomen.
3.5 De verplichtingen van Opdrachtnemer gaan nooit verder dan die door Opdrachtnemer schriftelijk
zijn bevestigd.

Artikel 4 Medewerking door cliënt
4.1 cliënt zal Opdrachtnemer tijdig alle, voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst, nuttige
en noodzakelijke gegevens of inlichtingen verschaffen en alle medewerking verlenen.
4.2 Cliënt staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan Opdrachtnemer
verstrekte informatie, ook als deze afkomstig is van derde.
4.3 Cliënt is ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor zijn financiële situatie.
4.5 Als de uitvoering van de overeenkomst wordt vertraagd doordat de cliënt zijn in artikel 4.1
genoemde verplichtingen niet nakomt dan wel de door cliënt verstrekte informatie niet voldoet aan
het in artikel 4.2 bepaalde, zijn de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van cliënt en is
Opdrachtnemer bevoegd het daardoor noodzakelijk geworden extra werk in rekening te brengen.

Artikel 5 Uitvoering van de Overeenkomst
5.1 Het eerste gesprek is een kennismakingsgesprek. Dit gesprek is vrijblijvend en kosteloos. Na het
kennismakingsgesprek volgt een intakegesprek. Deze vindt voorafgaand aan de offerte plaats en is
niet kosteloos. In het gesprek worden de mogelijkheden onderzocht door de Opdrachtnemer en de
cliënt. Besproken wordt de concrete hulpvraag, de persoonlijke behoefte en verwachtingen van de
cliënt ten aanzien van de vraag en het coaching traject of advies, de persoonlijke situatie van de
cliënt, de tijdsinvestering en de overige inspanning. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om
na dit intakegesprek te beslissen dat zij ten aanzien van de cliënt geen overeenkomst zal aangaan met
de cliënt of de beoogde Opdrachtgever.
5.2 Wanneer Opdrachtnemer, op het moment dat de overeenkomst van kracht is, de overtuiging
heeft, om welke reden dan ook, de cliënt niet verder te kunnen coachen of adviseren, wordt dit
tussen partijen besproken en wordt de coaching/advisering afgerond. Andersom, als blijkt dat de
cliënt zich onvoldoende gesteund voelt in het proces, kan de cliënt te allen tijde de relatie verbreken.
Dit besluit wordt in een afrondend gesprek toegelicht.
5.3 De cliënt is zelf verantwoordelijk voor de voortgang, effecten en resultaten van de coaching en
verwoordt deze persoonlijk aan een eventuele Opdrachtgever. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor
de uitvoering van het budgettaire advies. Indien de opdracht door derden is verstrekt zal
Opdrachtnemer alleen schriftelijk rapporteren aan Opdrachtgever, waarbij het rapport door zowel
Opdrachtnemer als door de cliënt zijn ondertekend.
5.4 Opdrachtnemer neemt bij de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting op zich
en zal deze overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren conform de eisen van goed
vakmanschap. Echter, gezien de aard van de diensten kan zij geen garantie geven over het behalen
van een bepaald resultaat.
5.5 Opdrachtnemer zal bij het uitvoeren van de overeenkomst zoveel mogelijk rekening houden met
redelijke wensen van Opdrachtgever, mits dit naar oordeel van Opdrachtnemer bijdraagt aan een
behoorlijke uitvoering van de overeenkomst.
5.6 Opgegeven termijnen voor de levering van de diensten door Opdrachtnemer dienen slechts als
richtlijn.

Artikel 6 Wijzigingen en extra werk
6.1 Partijen kunnen tussentijds overeenkomen dat de aanpak en omvang van de overeenkomst en/of
de daaruit voortvloeiende werkzaamheden worden uitgebreid of gewijzigd. Extra werk zal door
Opdrachtnemer slechts worden verricht, als door partijen een nadere overeenkomst is getekend.
Deze extra werkzaamheden zullen door Opdrachtgever worden vergoed volgens de dan geldende
tarieven van Opdrachtnemer.
6.2 Opdrachtgever aanvaardt dat door wijzigingen van de werkzaamheden als bedoeld in artikel 6.1
het overeengekomen of verwachte tijdstip van voltooiing van de overeenkomst kan worden
beïnvloed.
6.3 Indien een wijziging in de uitvoering van de overeenkomst nodig is om aan de verplichtingen aan
de Opdrachtgever te voldoen, is Opdrachtnemer bevoegd die wijziging, naar redelijkheid en
billijkheid, aan te brengen.

Artikel 7 Tarieven en betalingen
7.1 Met de Opdrachtgever (cliënt zelf, werkgever of een derde) worden prijsafspraken gemaakt op
basis van een uurtarief of een pakketprijs voor het gehele coachtraject. De Opdrachtnemer zal in de
offerte een inschatting geven van het verwachte aantal benodigde uren en gesprekken. Deze
indicatie is niet bindend.
7.2 Alle particuliere tarieven zijn inclusief btw en inclusief reiskosten binnen een straal van 15 km.
Alle tarieven voor werkgever, of een derde betrokken organisatie of bedrijf van cliënt zijn exclusief
btw.
7.3 Vindt de begeleiding plaats buiten een straal van 15 km vanaf het kantooradres van de
Opdrachtgever, dan is de opdrachtgever een vergoeding verschuldigd van € 0,23 per gereden
kilometers.
Reistijd langer dan een half uur enkele reis vanaf het woonadres van de Opdrachtnemer, worden
voor de helft in rekening gebracht op basis van het op dat moment geldende uurtarief.
7.4 In geval Opdrachtgever de cliënt zelf is en een pakket afneemt, bestaat de mogelijkheid deze
pakketprijs over meerdere maanden te betalen. Opdrachtnemer zal de Opdrachtgever in dat geval
maandelijks een factuur, of betaalverzoek zenden met daarin het afgesproken maandbedrag.
7.5 De Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om aan de Opdrachtgever een voorschot in
rekening te brengen.
7.6 Betreft de Opdrachtgever een werkgever of een andere derde partij, kan de Opdrachtnemer
besluiten de factuur in twee delen uit te brengen. 50% van de kosten van het budgetcoachtraject bij
de start van het traject. De andere 50% zal in rekening worden gebracht na afronding van het
budgetcoachtraject.
7.7 Tussentijdse prijswijzigingen zijn voorbehouden.
7.8 Opdrachtgever dient de betaling binnen 14 dagen na factuurdatum te voldoen
door overschrijving op het bankrekeningnummer vermeld op de factuur.
7.9 Indien Opdrachtgever het niet eens is met de hoogte van de factuur, dient hij dat binnen 14 dagen na dagtekening van de factuur schriftelijk gemotiveerd aan Opdrachtnemer te melden. Indien
Opdrachtgever niet aan bovenstaande heeft voldaan, wordt hij geacht de factuur te hebben
aanvaard.
7.10 Indien de Opdrachtgever het verschuldigde bedrag niet binnen de gestelde betalingstermijn
betaalt, is de Opdrachtgever in verzuim zonder dat er nadere ingebrekestelling is vereist. De
Opdrachtgever is dan een rente verschuldigd van 1% per maand, of indien hoger de wettelijke rente.
De buitengerechtelijke kosten met betrekking tot de invordering en inning van de door de
Opdrachtnemer niet tijdig van de Opdrachtgever ontvangen betalingen, zijn volledig voor rekening
van de Opdrachtgever.
7.11 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om een gesprek in rekening te brengen als de cliënt
zich niet tijdig heeft afgemeld. De afmelding dient tenminste 24 uur voor de afspraak ontvangen te
zijn.

Artikel 8 Overmacht
8.1 Bij overmacht worden de leverings- en andere verplichtingen van Opdrachtnemer opgeschort. In
dat geval is Opdrachtnemer verplicht te leveren zodra dit redelijkerwijs mogelijk is. Met overmacht
wordt dan bedoeld onvoorziene persoonlijke omstandigheden welke van zo’n aard zijn dat de
uitvoering van de overeenkomst daardoor in redelijkheid niet van Opdrachtnemer kan worden
verwacht.
8.2 Indien Opdrachtnemer bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen
heeft voldaan is Opdrachtnemer gerechtigd het reeds geleverde afzonderlijk te factureren en is de
Opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke transactie.

Artikel 9 Geheimhouding
9.1 Alles wat in het contact tussen Opdrachtnemer en cliënt besproken wordt, blijft vertrouwelijk.
Opdrachtnemer treedt met betrekking tot het besprokene niet naar buiten.
Alleen de cliënt zelf heeft het recht te beslissen wat naar buiten komt. Hij kan daartoe in goed
overleg de Opdrachtnemer machtigen.
9.2 De cliënt machtigt Opdrachtnemer tot het opvragen en uitwisselen van gegevens bij derden, voor
zover die nodig zijn om het ingezette budgetbegeleidingstraject uit te voeren. Cliënt zal hiertoe een
machtigingsformulier ondertekenen.

Artikel 10 Aansprakelijkheid
10.1 De Opdrachtnemer is slechts aansprakelijk voor schade geleden door de Opdrachtgever, de
cliënt of een derde die het rechtstreeks en uitsluitend gevolg is van een aan de Opdrachtnemer toe
te rekenen tekortkoming, met dien verstande dat voor vergoeding alleen in aanmerking komt de
schade, waartegen de Opdrachtnemer verzekerd is dan wel gezien de in de branche geldende
gebruiken, verzekerd had behoren te zijn. Daarbij moeten in ieder geval de volgende beperkingen in
acht worden genomen:
• Niet voor vergoeding in aanmerking komt: bedrijfsschade, derving van inkomsten en andere
gevolgschade, door welke oorzaak ook ontstaan.
• Voor schade veroorzaakt door opzet of grove schuld van derden is de Opdrachtnemer nimmer
aansprakelijk.
• De door de Opdrachtnemer te betalen schadevergoeding is beperkt tot vergoeding van de directe
schade tot maximaal het bedrag van de tot het moment van de fout voor de gedeclareerde
opdrachtsom. Bij opdrachten met de duur van langer dan één jaar is de vergoeding beperkt tot een
maximum van één maal het jaarmaximum.
10.2 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die is veroorzaakt doordat cliënt tekort is
geschoten in het tijdig verstrekken van de juiste informatie welke Opdrachtnemer, naar haar oordeel,
nodig heeft voor een juiste uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 11 Beëindiging overeenkomst
11.1 Zowel Opdrachtnemer als Opdrachtgever kunnen de overeenkomst met onmiddellijke ingang
schriftelijk beëindigen. Opdrachtgever is gehouden de vergoeding te voldoen voor de tot het
moment van beëindiging verrichte werkzaamheden.
11.2 Opdrachtgever heeft de betaling van het verschuldigde bedrag voldaan (bij oorspronkelijk einde
van de overeenkomst), tenzij partijen schriftelijk een andere betaling zijn overeengekomen.

Artikel 12 Algemene verordening Gegevensbescherming
12.1 Wanneer cliënt zich aanmeldt voor een dienst, vragen we om persoonsgegevens te verstrekken.
Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren.
12.2 De persoonsgegevens van cliënt wordt door opdrachtnemer nooit aan derden gedeeld zonder
toestemming.
12.3 De gegevens worden opgeslagen op een eigen beveiligde server van Opdrachtnemer of die van
een derde partij.
12.4 Bij een eventuele data lek of diefstal brengt Opdrachtnemer cliënt gelijk op de hoogte.
12.5 Cliënt heeft recht op inzage van zijn persoonsgegevens en het recht deze te laten wijzigen of te
laten verwijderen. Ook is het mogelijk persoonsgegevens over te laten dragen naar een derde partij
na uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de cliënt.
12.6 De bewaartermijn van een gesloten dossier is maximaal één jaar na beëindiging van het traject,
uiteraard kan dit zoals hier boven vermeld eerder worden gewist of vernietigd als cliënt dat wenst.

Artikel 13 Geschillen
13.1 Geschillen voortvloeiende uit of verband houdende met de overeenkomst waarop deze
algemene voorwaarden van toepassing zijn, alsmede geschillen omtrent deze voorwaarden, zullen bij
uitsluiting gebracht worden voor de bevoegde rechter binnen het arrondissement waarbinnen de
Opdrachtnemer woonachtig is.
13.2 Op de overeenkomst waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is het
Nederlands recht van toepassing.

Artikel 14 Slotbepaling
14.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn geldig vanaf 23 augustus 2023 en gelden voor onbepaalde tijd.
14.2 Opdrachtnemer is bevoegd deze algemene voorwaarden te wijzigen. Van toepassing is steeds
de laatste versie van de algemene voorwaarden die op de website www.wemabudgetcoaching.nl
vermeld staan.
14.3 Ingeval één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig blijken te zijn of worden
vernietigd, blijven deze algemene voorwaarden voor het overige in stand. Voor de nietige dan wel de
vernietigde bepaling(en) treedt alsdan een rechtsgeldige bepaling in de plaats, die de nietige dan wel
de vernietigende bepaling(en) voor wat betreft de inhoud, de strekking en gevolg zo dicht mogelijk
benadert.
14.4 Opdrachtgever is niet gerechtigd zijn rechten en verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst
over te dragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer.